هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هوش مصنوعی (AI) یک رشته جوان شصت ساله است که  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان مجموعه‌ای از علوم، نظریه‌ها و تکنیک‌ها (شامل منطق ریاضی، آمار، احتمالات، عصب‌شناسی محاسباتی، علوم کامپیوتر) است که هدف آن تقلید از توانایی‌های شناختی یک انسان است. پیشرفت‌های آن که در نفس جنگ جهانی دوم آغاز شد، ارتباط نزدیکی با محاسبات دارد و رایانه‌ها را به انجام وظایف پیچیده‌تر سوق داده است، که قبلاً فقط می‌توانستند به انسان محول شوند.

 

با این حال، این اتوماسیون از هوش انسانی به معنای دقیق آن دور هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  مانده است، که نام آن را در معرض انتقاد برخی از کارشناسان قرار می دهد. مرحله نهایی تحقیقات آنها (هوش مصنوعی "قوی"، یعنی توانایی در زمینه سازی مسائل تخصصی بسیار متفاوت به روشی کاملا مستقل) مطلقاً قابل مقایسه با دستاوردهای فعلی (هوش مصنوعی "ضعیف" یا "متوسط"، بسیار کارآمد در آموزش آنها نیست. رشته). هوش مصنوعی "قوی"، که هنوز در داستان های علمی تخیلی تحقق یافته است، به پیشرفت هایی در تحقیقات پایه (نه فقط بهبود عملکرد) نیاز دار هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان د تا بتواند جهان را به عنوان یک کل مدل کند.

 

 

 

با این حال، از سال 2010، این رشته رونق جدیدی را تجربه کرده است، که عمدتاً به دلیل بهبود قابل توجه در قدرت محاسباتی رایانه ها و دسترسی به مقادیر عظیم داده است.

 

وعده‌ها، تجديد شده‌ها و نگراني‌هايي كه گاهي خيال‌پردازي مي‌شوند، د هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان رك عيني از پديده را پيچيده مي‌كنند. یادآوری‌های تاریخی مختصر می‌تواند به مکان‌یابی این رشته و اطلاع‌رسانی به بحث‌های جاری کمک کند.

 

1940-1960: تولد هوش مصنوعی در پی سایبرنتیک

دوره بین سال‌های 1940 و 1960 به شدت با ترکیب پیشرفت‌های تکنولوژیکی (که جنگ جهانی دوم شتاب‌دهنده آن بود) و میل به درک چگونگی گردآوری عملکرد ماشین‌ها و موجودات ارگانیک مشخص شد. برای نوربرت وینر، یکی از پیشگامان سایبرنتیک، هدف این بود که تئوری ریاضی، الکترونیک و اتوماسیون را به عنوان "یک نظریه کامل کنترل و ارتباطات، هم در حیوانات و هم در ماشین‌ها" یکی کند. درست قبل از آن، اولین مدل ریاضی و کامپیوتری از نورون بیولوژیکی (نرون رسمی) توسط وارن مک کالوچ و والتر پیتس در اوایل سال 1943 ایجاد شده بود.

 

در آغاز سال 1950، جان فون نویمان و آلن تورینگ اصطلاح  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هوش مصنوعی را ایجاد نکردند، بلکه بنیانگذاران فناوری پشت آن بودند: آنها از کامپیوترها به منطق اعشاری قرن نوزدهم (که در نتیجه با مقادیر 0 تا 9 سر و کار داشت) انتقال دادند. ) و ماشین ها به منطق باینری (که بر جبر بولی تکیه دارند و با زنجیره های کم و بیش مهم 0 یا 1 سروکار دارند). بنابراین این دو محقق معماری کامپیوترهای معاصر ما را رسمی کردند و نشان دادند که این یک ماشین جهانی است که قادر به اجرای آنچه برنامه ریزی شده است. از سوی دیگر، تورینگ در مقاله معروف خود در سال 1950 با عنوان "ماشین آلات محاسباتی و هوش" برای اولین بار پرسش از هوش احتمالی یک ماشین را مطرح کرد و یک "بازی تقلید" را توصیف کرد که در آن انسان باید قادر به تشخیص آن باشد. یک دیالوگ تل هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ه تایپ چه با یک مرد صحبت کند چه با ماشین. هر چقدر هم که این مقاله بحث برانگیز باشد (به نظر نمی رسد این "آزمون تورینگ" برای بسیاری از متخصصان واجد شرایط باشد)، اغلب به عنوان منبع سوال در مورد مرز بین انسان و ماشین ذکر می شود.

 

اصطلاح "AI" را می توان به جان مک کارتی از MIT (موسسه فناوری ماساچوست) نسبت داد، که ماروین مینسکی (دانشگاه کارنگی ملون) آن را به عنوان "ساخت برنامه های رایانه ای که درگیر وظایفی هستند که در حال حاضر به طور رضایت بخشی توسط انسان انجام می شود" تعریف می کند. از آنجایی که آ هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان نها نیاز به فرآیندهای ذهنی سطح بالایی دارند، مانند: یادگیری ادراکی، سازماندهی حافظه و استدلال انتقادی موفقیت چیزی که یک کنفرانس نبود، بلکه یک کارگاه آموزشی بود.

 

در حالی که فناوری همچنان جذاب و امیدوارکننده باقی مانده بود (برای مثال، به مقاله 1963 توسط Reed C. Lawlor، یکی از اعضای کانون کالیفرنیا، با عنوان "کامپیوترها می توانند انجام دهند: تجزیه و تحلیل و پیش بینی تصمیمات قضایی" را ببینید)، محبوبیت فناوری کاهش یافت. در اوایل دهه 1960 این دستگاه ها حافظه بسیار کمی داشتند که استفاده از زبان کامپیوتر را دشوار می کرد. با این حال، در حال حاضر برخی از مبانی هنو هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ز وجود داشته است، مانند درختان راه حل برای حل مسائل: IPL، زبان پردازش اطلاعات، بنابراین نوشتن برنامه LTM (ماشین نظریه منطق) را در اوایل سال 1956 ممکن کرده بود که هدف آن نشان دادن ریاضیات بود. قضایا

 

هربرت سایمون، اقتصاددان و جامعه شناس، در سال 1957 پیش بینی کرد که هوش مصنوعی در 10 سال آینده موفق خواهد شد انسان را در شطرنج شکست دهد، اما هوش مصنوعی Artificial intelligence in plain language for children  سپس وارد اولین زمستان شد. دید سیمون درست بود... 30 بله





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: